hedvigsjogren.blogg.se

MITT UTBYTESÅR I USA

New York Dag 2

Kategori: Allmänt

Jetlag. Jag trodde det bara var en ursäkt för folk som lätt blir trötta, men nu har jag upptäckt att det är mer än så. Jo jag är trött men jag kan inte äta när jag ska äta för att man är van med en helt annan tid och yr är man typ hela tiden! Undrar hur länge detta kommer att fortsätta...
 
Ja jag vacknade ju 4:50 för att jag var "för pigg" för att sova (jätte konstigt) så när klockan var 5:20 så hade jag sminkat mig så jag hade inte så mycket att göra tills klockan var 8:00 då vi skulle åka in till New York! 
Vi åkte buss till Manhattan och pga min jetlag så blev jag helt plötsligt jätte kissnödig!... (jag höll mig i över två timmar...) Men vi hade en jätte bra guide som hade bra och rolig fakta om New York. Vi började vid Central Park och vi bytte mellan att gå och att åka bussen så det var väldigt bra pga värmen. Efter Central Park åkte vi till Times Square, Rockefeller Center och Grand Central Terminal. När vi var vid Grand Central Terminal så skulle vi äta lunch och vi gick till ett ställe som heter "Shake Shack" och asså, det måste ha varit den godaste hamburgaren jag någonsin har ätit! Sååå goood!!
 
Det var så mycket som hände i dag och det är lite svårt för mig att skriva ner allting här men jag kan försöka sammanfatta det som hände efter lunch. 
Vi fick se American Museum of National History där man har spelat in "En natt på Museet", det största Apple Store i New York som ligger under marken, någon marknad som jag inte kommer ihåg namnet på, byggnaden man använder i "Friends", massa platser som har varit med i "Gossip Girl" och "Sex And The City" och Ground Zero. Vi avslutade allting med att åka till Chelsea Market där det fanns massor med olika matbutiker som tex sushi, kött, taco, gelato, cupecakes, pasta. Jag köpte en jätte liten cupecake som inte smakade så mycket men den var väldigt gullig och sen köpte jag ravioli med spenat fyllning och pesto sås och det var gott! 
 
Jag ska försöka att sova nu men får se hur det går... God natt!
 
Hedvig
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: