hedvigsjogren.blogg.se

MITT UTBYTESÅR I USA

New York Dag 3

Kategori: Allmänt

Shopping dag. Min väska som man checkar in (tror att det heter så) på flyget är precis 23kg så jag har ju inte riktigt plats för mer kläder så det blev tyvärr bara sex affärer som jag köpte kläder i... Jag kommer troligtvis behöva betala för övervikt men aja det kostar ju bara 100 dollar...!! Herregud. Det är kört för mig. 
 
Vi började dagen med att åka in till Rockefeller Center och jag, Emma och Ida (de som är på bilderna) bestämde att vi skulle vänta med att gå upp där för att det var inte så fint väder just då men tyvärr så glömde vi bort det så det blev inte av :(
Det första stoppet var toaletterna! Det är där vi hänger ;) 
Om jag minns rätt så blev den första butiken H&M och det var så stoort! Det kändes som en helt annan butik om man jämför med butikerna i Sverige. Jag köpte kläder där. 
Vi gick länge och letade efter Victoria's Secret men vi hittade inte hennes hemlighet... Guuu va jag är tråkig! Nej men vi letade faktiskt ett tag (inte efter hemligheten utan butiken) och tillslut hitta vi dit! Det var precis så som jag hade föreställt mig att det skulle vara. För mycket rosa och leopardmönster. Jag köpte kläder där med.
 
Vi hittade sedan ett ställe där vi åt lunch och jag har märkt att människorna som jobbar i New York pratar jätte tyst! Man hör inte vad de säger. 
 
Vi gick till massa andra butiker som jag inte orkar rabbla upp (förlåt!) och sen så begav vi oss tillbaka till hotellet. Jag är så trött, det är därför det blir så tråkiga och konstiga inlägg men det är iaf något! :)
 
Hedvig
 
 
 
 
 
Rockefeller Center
 
 
H&M byggnad i bakgrunden
 
 
 
Eter shopping humör
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-08-22 | 21:48:40

    Inte alls tråkigt att läsa!!! Roligt och mysigt!Kramar från din faster♡

Kommentera inlägget här: